Jaki olej najlepiej nadaje się do łańcucha rowerowego?

Jaki olej najlepiej nadaje się do łańcucha rowerowego?

Regularne przeglądy, a także dostarczanie odpowiedniej ilości materiału smarnego oznacza bezpieczeństwo mechanizmów i przełożeń rowerowych. Niestety, gdy zębatki lub piasty nie mają zewnętrznych osłon, są narażone na wnikanie zanieczyszczeń, a także inne czynniki ryzyka. Jak zatem postępować, by uchronić się przed poważniejszą usterką i utrzymać komfort jazdy? Duże znaczenie będzie miał dobry olej do łańcucha rowerowego.  

Rodzaje smarów i olejów do łańcucha rowerowego

Zależnie od charakterystyki terenu, w którym rowerzysta realizuje swoją aktywność oraz modelu jednośladu trzeba wybierać odpowiedni olej do łańcucha rowerowego. Często będzie to tradycyjny smar, który jest polecany zwłaszcza do wersji miejskich w stylu retro. Nieco inne rozwiązania ograniczające tarcie i przyspieszone zużycie są rekomendowane do pozostałych typów rowerów. Jednym z głównych czynników wyboru mogą być również konkretne warunki pogodowe. Spośród produktów dostępnych w tej kategorii preparatów można zdecydować się na:

  • uniwersalny smar z nanocząsteczkami i fluoropolimerami do różnych zastosowań,
  • olej syntetyczny z teflonem do jazdy w suchych warunkach,
  • tak zwany mokry smar idealny przy ekstremalnej i skrajnie niesprzyjającej pogodzie,
  • olej z dodatkowym barwnikiem do przemieszczania się w warunkach silnego zapylenia.

Niezależnie od wybranej wersji produktu, trzeba pamiętać o systematycznym sprawdzaniu naoliwienia mechanizmów przełożeń w jednośladzie. Sygnałami wskazującymi to działanie będą na przykład wyczuwalny opór przy pedałowaniu lub pojawiający się, nietypowy dźwięk. 

Dobry olej do łańcucha rowerowego – na co zwrócić szczególną uwagę?

Zakup wydajnego i sprawdzonego materiału smarnego jest możliwy, dzięki wcześniejszemu zweryfikowaniu kilku, kluczowych cech danego preparatu. Dobry olej do łańcucha rowerowego będzie odznaczał się:

  • precyzyjnym oraz skutecznym ograniczaniem tarcia w danych warunkach,
  • łatwością aplikacji przez użytkownika,
  • wydajnością zastosowania,
  • uzupełniającą ochroną przed korozją i ryzykiem poważniejszych uszkodzeń,
  • odpychaniem zabrudzeń oraz niektórych zanieczyszczeń z otoczenia.

Należy pamiętać, by przed każdorazową aplikacją takiego środka dokonać szybkiego przeglądu i ewentualnego przeczyszczenia. Następnie wystarczy nanieść tylko jedną kroplę na każdy ze sworzni w łańcuchu. Trzeba też zwrócić uwagę, by przy chwilowym braku albo jako zastępstwo nie stosować stale preparatu WD-40 lub olejów silnikowych. W dłuższym okresie mogą one negatywnie wpływać na stopień wchłanialności i utrzymywania się na powierzchni elementu. Więcej na ten temat znajdziesz na https://antymateria.com/jaki-olej-do-lancucha-rowerowego/

Related Articles

Dodaj komentarz